Contacto
Investigação e Actividade Científica
Ana Maria Soares Professora Auxiliar
Gab. 3.02 Escola de Economia e Gestão Universidade do Minho 4710 - 057 Braga - PT
Tel.: 253 604565 Fax: 253 601380
Email: amsoares@eeg.uminho.pt
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Os meus interesses em termos de investigação centram-se nas temáticas do marketing internacional e na influência da cultura em várias dimensões do comportamento dos consumidores e da actividade das empresas
Trabalhos Produzidos/Publicados Artigos em Revistas Científicas Internacionais Pinho, J. & Soares, A. (2011) Examining the Technology Acceptance Model in the Adoption of Social Networks, Journal of Research in Interactive Marketing, 5 (2/3): 116-129. Simões, C. & Soares, A., (2010) Applying to higher education: Information sources and choice factors, Studies in Higher Education, 35 (4): 371-389. Nielsen, C., Soares, A., & Machado, C. (2010) The Cultural Metaphor Revisited: Exploring Dimensions, Complexities and Paradoxes through the Portuguese Fado, International Journal of Cross Cultural Management, (special issue: Multiple views for enhanced understandings in Cross-Cultural Management) 9(3): 289–308. Soares, A., Farhangmehr, M. & Shoham, A. (2007), Hofstede’s dimensions of culture in international marketing studies, Journal of Business Research, 60, 277–284 Teses/Dissertações Soares, A. (2004), "The influence of culture on consumers: Exploratory and risk taking behaviour, Tese de Doutoramento em Ciências Empresariais, área de conhecimento de Marketing e Gestão Estratégica, Escola de Economia e Gestão, Universidade do Minho Soares, A., (1997), Marketing directo - Um estudo sobre novas formas de comprar - Dissertação para a obtenção do grau de mestre em Gestão sob a orientação da Professora Doutora Minoo Farhangmehr, Escola de Economia e Gestão, Universidade do Minho Comunicações em Conferências /Seminários Malheiro, A., Farhangmeher, M. and Soares, A (2011), Ethical Consumer behavior: Can critical incidents make a difference? 10 International Congress of the International Association on Public and Nonprofit Marketing, Porto 15-18 Junho Pinho, J., Soares, A. (2011), Examining the technology acceptance model in the adoption of social networks, 10 International Congress of the International Association on Public and Nonprofit Marketing, Porto 15-18 Junho Ferreira, M., Soares, A. e Eiriz, V. (2010), The impact of markets on the entry mode choice: A study of SMEs internationalization, 9th International Business and Economy Conference 2010, Praga Soares, A. Ferreira. M. (2010), The Relevance Of Market-Related Determinants On SMEs Entry Mode Strategies, EMAC, Copenhaga Soares, A (2010), Going global: the role of international marketeers’ competencies; 9th International Congress Marketing Trends, Venice Malheiro, A., Farhangmehr, M. e Soares, A. (2010), Ethical consumerism: to believe or to behave? A view from Portugal; The 16th International Symposium on Ethics, Business and Society, Barcelona, Maio; Malheiro, A., Farhangmehr, M. e Soares, A. (2010) Consumers’ ethical behaviour: From what they think to what they do, GiRA 2010 International Conference, Setembro Malheiro, A., Farhangmehr, M. e Soares, A. (2010) A ética no Marketing é também um desafio?, XX Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica, Fevereiro Malheiro, A., Farhangmehr, M. e Soares, A. (2010), Towards a better understanding of ethical consumption, 9th international congress of the International Association on Public and Nonprofit Marketing, Junho Soares, A. (2009) “What are the Essential Competencies for International Marketers? An Exploratory Study, Vrontis, D., Weber, Y, Kaufmann, R. and Tarba, S. (eds), Managerial and Entrepreneurial Developments in the Mediterranean Area, EuroMed Press: Cyprus (ISBN: 978-9963-634-76-7). Ferreira, M.; Eiriz, V. and Soares, A. (2009) “Determinants of the entry mode choice: A study of SMEs internationalization”. Iberian International Business Conference, Açores, 2009 Simões, C. and Soares, A. (2009), Applying to Higher Education: Information Sources and Choice Factors, Fourth International Conference on Higher Education Marketing, (ICHEM) Guimarães. Soares, A. and Simões, C. (2009), Information sources in Higher Education, CD-Rom Proceedings of the European Marketing Academy Conference, Nantes. Soares, A. and Simões, C. (2009), Applying to Higher Education: The Role of Information Sources, CD-Rom Proceedings of the 14th Biennial WMC World Marketing Congress, Oslo. Malheiro, A., Farhangmehr, M. and Soares, A. (2009), The influence of culture in consumers’ ethical and socially responsible behaviour, CD-Rom Proceedings of 8th International Congress Marketing Trends Paris, January, 16-17. Soares, A. and Simões, C. (2009), Recruiting Higher Education Students: Information Sources and Choice Factors, CD-Rom Proceedings of 8th International Congress Marketing Trends Paris. Soares, A., Soares, A., Farhangmehr, M. and Ruvio, A. (2007), Exploratory Behavior: A Portuguese And British Study, ACR Conference, Novembro 2007, Memphis, Soares, A., Farhangmehr, M. e Shoham, A. (2005), To standardize or not standardize International Marketing: Is it still a question? CD-rom Proceedings of the Twelfth Biennial WMC, Muenster, Germany, 6-9 Julho Soares, A. Farhangmehr, M. e Shoham, A. (2005), Conceptualising and Operationalising culture for marketing studies: The use of Hofstede's dimensions, CD-rom Proceedings of the The third Royal Bank International Research Seminar, John Molson School of Business, Montreal, 22-24 September Soares, A., Farhangmehr, M. e Shoham, A. (2004), "Culture's influence on consumers: Risk taking and Exploratory behaviour", 3rd IBEC Conference, San Francisco, CD rom proceedings, Janeiro Farhangmehr, M., Soares, A. e Malheiro, A. (2003), "Understanding Consumer's Ethical Perceptions and their Influence on Purchase Intention: An Exploratory Study", AMS Annual Conference, Washington DC, Maio Malheiro, A; Farhangmehr, M. e Soares, A. (2002), Understanding consumers' ethical perceptions and their influence on purchase intention; CD Rom Proceedings - 31st EMAC Conference Marketing in a changing world - Scope, Opportunities and challenges, Braga Soares, A. e Farhangmehr, M. (2001), Culture's influence on international marketing: Some research propositions. CD ROM Proceedings - 30th EMAC Conference Rethinking European Marketing. Bergen Malheiro, A., Farhangmehr, M. e Soares, A. (2001), Consumers' Ethical Perceptions: an exploratory study. IV Forum Internacional sobre Las Ciencias, las Tecnicas y el Arte Aplicadas al Marketing (Best papers Proceedings), Universidade Complutense de Madrid, Madrid
Soares, A. e Farhangmehr M. (2000), How does culture influence consumer behaviour in International Marketing? A Literature Review, In Enrique Ortega, Ladislao Gonzalez e Enrique Pérez (Eds), Ponencias Académicas (Actas do III Forum Internacional sobre Las Ciencias, las Tecnicas y el Arte Aplicadas al Marketing): 225-234. Madrid: Facultad de CC. EE., Universidad Complutense de Madrid Soares, Ana Maria e Farhangmehr, M. (2000), O consumidor e a globalização: um olhar sobre a literatura, In Minoo Farhangmehr (ed.), Actas do I Seminário Marketing Estratégico e Planeamento: 75-87. Braga: Universidade do Minho Farhangmehr, M e Soares, A. (1998), Um estudo sobre a compra à distância, Actas da ENANPAD 98, 22º Congresso da ANPAD, Foz do Iguaçu, Brasil
Documentos de Trabalho Soares, A, Farhangmehr, M. e Shoham, A (2003), "To standardize or not standardize international marketing: is it still a question?", Documento de trabalho nº 3/2003, Braga: Universidade do Minho, NEGE Soares, A., Farhangmehr, M. e Shoham, A. (2003), "Culture's influence on consumer behaviour: Risk taking and Exploratory behaviour", Documento de trabalho nº 4/2003, Braga: Universidade do Minho, NEGE Farhangmehr, M. e A. Soares (1997), Marketing directo e venda à distância: Caracterização e enquadramento legal, Série Documentos de Trabalho, DT. Nº 11/97 - GAP, Escola de Economia e Gestão, Universidade do Minho
Outras Publicações Soares, A. e Farhangmehr, M. (1999), O consumidor e a compra à distância Marketeer, Junho, nº 36, 68-72 Farhangmehr, M. e Soares, A. (1998), Marketing directo: Uma nova atitude de marketing, Revista das XV Jornadas de Gestão de Empresas da Universidade do Minho, Licenciatura em Gestão de Empresas, p. 16-18, Abril
Outras Comunicações em Conferências/Seminários (sem artigo escrito) Soares, A. (2005) Culture and Doing Business in Portugal, First International Business Week, 1-8 Abril, Universidade do Minho Soares, A., Farhangmehr, M. e Shoham, A. (2003) "Culture's influence on consumer behaviour: Risk taking and Exploratory behaviour", paper presented at 32nd EMAC Conference (Poster Session), Glasgow, Maio. Malheiro, A., Farhangmehr, M. e Soares, A. (2003) "Consumers' ethical perceptions and their influence on purchase intention: a qualitative analysis", 32nd EMAC Conference (Poster Session), Glasgow, Maio Soares, A. (2001) A cross-cultural study of perceived risk and risk reduction strategies, Research seminars of the marketing and strategic management group, Escola de Economia e Gestão, Universidade do Minho, 23 de Janeiro Soares, A. (1997) Comportamento de venda à distância, Seminário sobre Marketing Directo - organizado pelos CTT Correios de Portugal, Associação Industrial do Minho, 25 de Novembro Soares, A. (1996) Marketing Directo: Um estudo sobre novas formas de comprar, I Seminário de Marketing da Universidade do Minho, Escola de Economia e Gestão, Universidade do Minho, 8 de Março
Organização de Reuniões Científicas Internacionais Membro do Organizing Comittee da 31st EMAC Conference - Marketing in a Changing World - Scope, Opportunities and Challenges European Marketing Academy na Escola de Economia e Gestão, Universidade do Minho, Maio de 2002 Membro do Organizing Comittee do VI Congresso Internacional de Marketing Público e Não Lucrativo, Associación Internacional de Marketing Público y No Lucrativo, na Escola de Economia e Gestão, Junho de 2007 Filiação
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